محصول به سبد خرید اضافه شد
0
فروشگاه آنلاین بانک کتاب بهار| وارد شوید

معرفی کتاب پیرمرد و دریا

دسته‌بندی: معرفی کتاب
تاریخ: 21 بهمن 1401
بازدید: 8 بازدید

کتاب فروشی در مشهد با «پیرمرد و دریا»

کتاب پیرمرد و دریا نوشته‌ی ارنست همینگوی را می‌توان از کتاب فروشی در مشهد با ترجمه‌ی نجف دریابندری تهیه کرد. در نگاه اول داستان پیرمرد و دریا روایت ساده و معمولی از زندگی یک ماهیگیر کوبایی است. اما در بطن داستان کشمکش پیرمرد و ماهی استعاره‌ای از نبرد انسان با سرنوشت خویشتن است. همینگوی نویسنده‌ی بزرگ آمریکایی با خلق سانتیاگو قهرمان داستان به درک تازه‌ای از آگاهی در زندگی خود می‌رسد. این نویسنده‌ی توانا در سال ۱۹۵۴ موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل ادبیات شد. روایت هنرمندانه در نگارش پیرمرد و دریا از دلایل دریافت این جایزه‌ی ادبی بود.

نگاهی اجمالی بر زندگی همینگوی

ارنست همینگوی از دوران نوجوانی علاقه‌ی شدیدی به نویسندگی داشت. همچنین می‌دانست با دستی پر باید نوشتن را آغاز کند. از این رو، در سن ۱۶ سالگی تصمیم می‌گیرد تا به صورت داوطلبانه وارد جنگ جهانی اول شود. در طول جنگ به عنوان راننده‌ی آمبولانس صلیب سرخ مشغول به خدمت شد. همینگوی به دلیل خدمات ارزنده‌اش موفق به کسب مدال شجاعت از سوی ارتش ایتالیا می‌شود. او مدتی را در بیمارستان به خاطر جراحت‌های وارد شده در میدان نبرد سپری کرد. بعد از بهبودی رهسپار خانه می‌شود و سپس به حرفه‌ی روزنامه‌نگاری روی می‌آورد. در جنگ جهانی دوم به عنوان خبرنگار حضور می‌یابد. طی سالیانی که همینگوی به عنوان نویسنده قلم فرسایی می‌کرد، نویسندگان بسیاری تحت تاثیر آثار او قرار گرفتند. همینگوی در سال ۱۹۶۱ با تفنگ دولول محبوبش دست به خودکشی زد. برخی علت آن را به خاطر افسردگی او می‌دانستند که روزگار اوجش به پایان رسیده است. برخی دیگر گمان می‌کردند که او دچار اختلال چند شخصیتی شده است.

برچسب‌ها:

سروش حیدری چروده

من سروش حیدری چروده. تحصیلاتم در زمینه کارشناسی برق الکترونیک در دانشگاه غیرانتفاعی بهار مشهد می باشد. علاقمند به عکاسی مستند و صنعتی، طراحی سایت.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

بانک کتاب بهار با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه معرفی و توزیع کتاب و محصولات آموزشي را دارا است.

این مجموعه با همت جمعی از جوانان تحصیلکرده مشهد و با مشاورت و مشارکت تعدادی از اساتید دانشگاه و معلمان و مدیران با سابقه، با رویکردی علمی بستری مناسب در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و اعتلای فکری مردم فراهم آورده است.

اگرچه عمده فعالیت ما در زمینه کتابهای کمک درسی، تیزهوشان و کنکوری بوده است، لکن چند سالی است که کتابهای ناشرین برگزیده کودک و نوجوان و عمومی و نیز وسایل کمک آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

انتخاب کتاب فروشي، برگزیده کشور در ۶ سال متوالی و در ۶ همایش ملی از جمله افتخارات ما می باشد. با تاسیس بیش از ۵ شعبه فعال در غرب مشهد عمده نیاز اهالی محترم این منطقه را تامین نموده وخداوند متعال را شاکریم که توانسته ایم در زمینه اشتغال و کارآفرینی تعدادی از همشهریان خود را فراهم آوریم.

کتاب‌های عمومی | کتاب‌های کمک درسی | کتاب‌های کودک و نوجوان