محصول به سبد خرید اضافه شد
0
فروشگاه آنلاین بانک کتاب بهار| وارد شوید

معرفی کتاب هفت عادت مردمان موثر

دسته‌بندی: معرفی کتاب
تاریخ: 13 مهر 1402
بازدید: 53 بازدید

معرفی کتاب هفت عادت مردمان موثر در بانک کتاب بهار مشهد

کتاب هفت عادت مردمان موثر نوشته‌ی استفان کاوی، نویسنده‌ی آمریکایی از جمله کتاب های موجود در بانک کتاب بهار مشهد از نشر پیکان است. این کتاب در سال ۱۹۸۹ منتشر و به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های توسعه‌ی فردی تبدیل شد. کاوی در این کتاب هفت عادت را معرفی می‌کند که می‌توانند به ما کمک کنند تا زندگی‌ای موثرتر و رضایت‌بخش‌تر داشته باشیم. این عادات عبارتند از:

  • مسئولیت‌پذیر بودن
  • از نتیجه شروع کنیم
  • اولویت‌بندی کنیم
  • در پی راه‌حل‌های برد-برد باشیم
  • ابتدا درک کنیم، سپس بیان کنیم
  • هم‌افزایی ایجاد کنیم
  • پبشرفت مداوم داشته باشیم

کاوی معتقد است که این عادت‌ها، یک سیر تحولی را تشکیل می‌دهند. سه عادت اول، به رشد شخصی فرد کمک می‌کنند. سه عادت بعدی، به بهبود روابط فرد با دیگران کمک می‌کنند. و عادت هفتم، به تقویت و توسعه‌ی همه‌ی عادت‌های دیگر کمک می‌کند.

کتاب هفت عادت مردمان موثر از انتشارات پیکان

عادت های مطرح شده در کتاب هفت عادت مردمان موثر

در کتاب «هفت عادت مردمان موثر» استفان کاوی که در بانک کتاب بهار مشهد نیز موجود است، هفت عادت اساسی برای موفقیت در زندگی شخصی و حرفه‌ای معرفی شده است. در ادامه، خلاصه‌ای از این هفت عادت را ارائه می‌کنیم:

عادت اول: عامل باشید

اولین و مهم‌ترین عادت برای موفقیت، عامل بودن است. عامل بودن یعنی مسئولیت زندگی خود را بر عهده گرفتن و آنچه را که در آن اتفاق می‌افتد، کنترل کردن. افراد عامل، خود را قربانی شرایط نمی‌دانند و بر سرنوشت خود مسلط هستند. انسان‌ها معمولاً در دو حالت واکنشی و فعال زندگی می‌کنند. افراد واکنشی، خود را قربانی شرایط می‌دانند و معتقدند که اتفاقات بد زندگی، خارج از کنترل آنهاست.

عادت دوم: شروع از پایان، در ذهن

دومین عادت مهم برای موفقیت که در این کتاب توسعه فردی موجود در بانک کتاب بهار مشهد به آن اشاره شده است، شروع از پایان است. این عادت به ما کمک می‌کند تا به روشنی بدانیم که می‌خواهیم به کجا برسیم و برای رسیدن به آن هدف، چه مسیری را باید طی کنیم. افراد موفق، ابتدا آینده‌ی خود را تصور می‌کنند و سپس، برای رسیدن به آن، برنامه‌ریزی می‌کنند. یکی از دلایل اصلی شکست افراد، این است که آنها نمی‌دانند که می‌خواهند به کجا برسند. وقتی هدفی مشخص نداشته باشیم، نمی‌توانیم مسیر درست را برای رسیدن به آن پیدا کنیم.

کتاب های توسعه فردی

عادت سوم: نخست به اولین‌ها پرداختن

عادت سوم کتاب «هفت عادت مردمان موثر» استفان کاوی، به اهمیت اولویت‌بندی در زندگی می‌پردازد. این عادت به ما کمک می‌کند تا کارهای مهم‌تر را در اولویت قرار دهیم و از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری کنیم.

عادت چهارم: برنده-برنده اندیشیدن

عادت چهارم کتاب «هفت عادت مردمان موثر» استفان کاوی، به اهمیت تفکر برد-برد در زندگی می‌پردازد. این عادت به ما کمک می‌کند تا در روابط خود با دیگران، به دنبال راه‌حل‌هایی باشیم که برای همه طرف‌ها مفید باشد. افراد موثر، به دنبال پیروزی خود نیستند، بلکه به دنبال راه‌حل‌هایی هستند که برای همه طرف‌ها مفید باشد. آنها معتقدند که در هر تعاملی، می‌توان به گونه‌ای عمل کرد که همه طرف‌ها از آن سود ببرند.

عادت پنجم: اول فهمیدن، سپس فهماندن

یکی از دلایل اصلی درگیری‌ها و اختلافات، این است که افراد به دیدگاه یکدیگر توجه نمی‌کنند. آنها فقط به فکر ابراز دیدگاه خود هستند و به نظرات دیگران اهمیت نمی‌دهند. عادت اول فهمیدن، سپس فهماندن، به ما کمک می‌کند تا به طور فعال به گوش دادن به دیگران بپردازیم و دیدگاه آنها را درک کنیم. این عادت، به ما کمک می‌کند تا از درگیری‌ها و اختلافات جلوگیری کنیم و روابط سازنده‌تری با دیگران داشته باشیم.

عادت ششم: هم‌افزایی

عادت ششم کتاب «هفت عادت مردمان موثر» موجود در بانک کتاب بهار مشهد، به اهمیت هم‌افزایی در زندگی می‌پردازد. این عادت به ما کمک می‌کند تا از همکاری با دیگران، بیشترین بهره را ببریم. افراد موثر، از همکاری با دیگران برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند. آنها معتقدند که می‌توان با همکاری با دیگران، کارهایی را انجام داد که به تنهایی انجام نمی شوند.

عادت هفتم: اره تیز کردن

عادت هفتم کتاب «هفت عادت مردمان موثر»، به اهمیت یادگیری و رشد در زندگی می‌پردازد. این عادت به ما کمک می‌کند تا به طور مداوم رفتار خود را بهبود دهیم و به بهترین نسخه از خودمان تبدیل شویم.

برچسب‌ها:

بانک کتاب بهار

بانک کتاب بهار با ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه معرفی و توزیع کتاب و محصولات آموزشي را دارا است.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

بانک کتاب بهار با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه معرفی و توزیع کتاب و محصولات آموزشي را دارا است.

این مجموعه با همت جمعی از جوانان تحصیلکرده مشهد و با مشاورت و مشارکت تعدادی از اساتید دانشگاه و معلمان و مدیران با سابقه، با رویکردی علمی بستری مناسب در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و اعتلای فکری مردم فراهم آورده است.

اگرچه عمده فعالیت ما در زمینه کتابهای کمک درسی، تیزهوشان و کنکوری بوده است، لکن چند سالی است که کتابهای ناشرین برگزیده کودک و نوجوان و عمومی و نیز وسایل کمک آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

انتخاب کتاب فروشي، برگزیده کشور در ۶ سال متوالی و در ۶ همایش ملی از جمله افتخارات ما می باشد. با تاسیس بیش از ۵ شعبه فعال در غرب مشهد عمده نیاز اهالی محترم این منطقه را تامین نموده وخداوند متعال را شاکریم که توانسته ایم در زمینه اشتغال و کارآفرینی تعدادی از همشهریان خود را فراهم آوریم.

کتاب‌های عمومی | کتاب‌های کمک درسی | کتاب‌های کودک و نوجوان