محصول به سبد خرید اضافه شد
0
فروشگاه آنلاین بانک کتاب بهار| وارد شوید

معرفی کتاب باشگاه پنج صبحی ها

دسته‌بندی: معرفی کتاب
تاریخ: 2 تیر 1402
بازدید: 54 بازدید

رابین شارما و کتاب فروشی در مشهد

در این نوشتار سعی بر آن است که با معرفی کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» و ارائه‌ی آن از سوی کتاب فروشی در مشهد به تاثیر آن در مدیریت زندگی شخصی و انگیزشی بررسی شود. شارما تا ۲۵ سالگی به کار وکالت اشتغال داشت. اما این شغل نتوانست رضایت خاطر او را جلب کند. بنابراین، به حرفه‌ی نویسندگی روی ‌آورد. این نویسنده‌ کانادایی است، اما در حقیقت اصالت او به کشور هند باز می‌گردد. با نوشتن کتاب «راهبی که فراری‌اش را فروخت» به شهرت جهانی رسید. این کتاب به هفتاد زبان ترجمه شده است. بیش از سه میلیون نسخه از این کتاب تا سال ۲۰۱۳ به فروش رفت. رابین شارما به عنوان نویسنده‌ای در جهان شناخته شد که درک و شناخت عمیقی از زندگی دارد. از آن‌جا که والدین شارما هندی هستند، او نیز با عرفان‌های گوناگون آشنایی دارد، ولی کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها به هیچ وجه در زمره‌ی کتاب‌های عرفانی قرار نمی‌گیرد.

عکس نویسنده کتاب باشگاه پنج صبحی ها

باشگاه پنج صبحی‌ها

شارما در این کتاب سه شخصیت خلق کرده است شامل؛ کارآفرینی افسرده و ناامید از کار و زندگی، هنرمندی درمانده در تلاش برای باز پس گرفتن ذوق و خلاقیت از دست رفته‌ و همچنین ثروتمندی موفق که اوضاع و احوال خوبی در مقایسه با دو نفر دیگر دارد. نگارش این کتاب چهار سال طول کشید. در طول داستان نویسنده آن‌ها را در کارگاه آموزشی گرد هم می‌آورد. در واقع، شارما از زبان مرد میلیاردر در قالب داستان آن‌چه را که می‌خواهد به مخاطب خود انتقال می‌دهد. باشگاه پنج صبحی‌ها به دلیل استفاده از روش قصه‌گویی به همراه آموزش نکات کاربردی و همچنین بهره‌گیری از پژوهش‌های علمی به کتابی در زمینه‌ی رشد و توسعه‌ی فردی تبدیل شده است.

اثرهای سحرخیزی

سحرخیزی از دیدگاه شارما به کلید موفقیت تعبیر شده است. با عادت بر سحرخیزی می‌توان ذهن را برای رسیدن به هدف متمرکز کرد. یکی دیگر از مزایای سحرخیزی به تعادل رساندن قوای چهارگانه از قبیل ذهنیت و نگرش، سلامت و تندرستی، احساسات و علاقه‌مندی، روح و روان است. فقط با کار کردن روی یکی از موارد بالا به طور قطع نمی‌توان به نتیجه‌ی مطلوب دست یافت. بنابراین، می‌توان استنباط کرد که موفقیت چهار بعدی است. این ابعاد همانند قطعات پازل باید در کنار یکدیگر به درستی چیده شوند. شارما قانون‌های بیست دقیقه‌ای بعد از بیدار شدن وضع کرده است. بدین صورت که بیست دقیقه‌ی اول بعد از بیداری را به انجام حرکات ورزشی اختصاص دهید. بیست دقیقه‌ی دوم به مراقبه بپردازید. سپس بیست دقیقه‌ی سوم را صرف یادگیری کنید. مجموع این شصت دقیقه در اول صبح منجر به تقویت قوای چهارگانه‌ای می‌شود که پیشتر ذکر شد.

عکس کتاب انگلیسی باشگاه ۵ صبحی‌ها

سخن پایانی

کتاب فروشی در مشهد همواره کوشیده است تا با گزینش آثار برتر در حوزه‌ی مدیریت زندگی و ارائه‌ی آن‌ها به علاقه‌مندان پاسخگوی نیاز آنان باشد. رابین شارما تا به اکنون موفق به انتشار ۱۲ کتاب در زمینه‌ی رهبری و مدیریت شخصی شده است. او به عنوان یکی از مطرح‌ترین مشاوران جهان با شرکت‌های بزرگ دنیا از قبیل مایکروسافت، نایک، آی بی ام و … همکاری دارد. این امر نشان دهنده‌ی هوش بالا و درک عمیق او از کسب و کارهاست. همچنین به عنوان بنیان‌گذار و مدیر عامل موسسه‌ی آموزشی شناخته شده است  که هدفش آموزش رهبری و مدیریت کسب و کار است.

 

برچسب‌ها:

سروش حیدری چروده

من سروش حیدری چروده. تحصیلاتم در زمینه کارشناسی برق الکترونیک در دانشگاه غیرانتفاعی بهار مشهد می باشد. علاقمند به عکاسی مستند و صنعتی، طراحی سایت.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

بانک کتاب بهار با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه معرفی و توزیع کتاب و محصولات آموزشي را دارا است.

این مجموعه با همت جمعی از جوانان تحصیلکرده مشهد و با مشاورت و مشارکت تعدادی از اساتید دانشگاه و معلمان و مدیران با سابقه، با رویکردی علمی بستری مناسب در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و اعتلای فکری مردم فراهم آورده است.

اگرچه عمده فعالیت ما در زمینه کتابهای کمک درسی، تیزهوشان و کنکوری بوده است، لکن چند سالی است که کتابهای ناشرین برگزیده کودک و نوجوان و عمومی و نیز وسایل کمک آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

انتخاب کتاب فروشي، برگزیده کشور در ۶ سال متوالی و در ۶ همایش ملی از جمله افتخارات ما می باشد. با تاسیس بیش از ۵ شعبه فعال در غرب مشهد عمده نیاز اهالی محترم این منطقه را تامین نموده وخداوند متعال را شاکریم که توانسته ایم در زمینه اشتغال و کارآفرینی تعدادی از همشهریان خود را فراهم آوریم.

کتاب‌های عمومی | کتاب‌های کمک درسی | کتاب‌های کودک و نوجوان