محصول به سبد خرید اضافه شد
0
فروشگاه آنلاین بانک کتاب بهار| وارد شوید

معرفی کتاب کتابخانه نیمه شب

دسته‌بندی: معرفی کتاب
تاریخ: 8 خرداد 1402
بازدید: 488 بازدید

مت هیگ نویسنده خوشنام انگلیسی است که کتاب کتابخانه نیمه شب را نوشته است. این کتاب یک اثر داستانی پر فروش می باشد. این کتاب بی نظیر پس از انتشار در سال 2020، توانست جایزه بهترین کتاب داستانی گودریدز را دریافت کند.
داستان این رمان فانتزی درباره دختری به نام نورا می باشد که وقتی نورا وارد کتابخانه جادویی می شود، این فرصت را پیدا می کند تا اشتباهات گذشته خود را جبران کند.
مشخصات بیشتر:
مت هیگ کتاب کتابخانه نیمه شب را به صورت خیالی نوشته است و در آن به اساسی ترین سوال ها در مورد معنای زندگی پاسخ داده است. در این کتاب نورا طی حادثه ای شگفت انگیز وارد مکانی جادویی می شود. این مکان جادویی کتابخانه ای است که بین مرگ و زندگی قرار دارد.
این رمان از برخی جهات شبیه کتاب دنیای سوفی می باشد و از سوی دیگر کتابخانه نیمه شب با داستان های کتاب خورخه لوئیس بورخس نیز شباهت هایی دارد.
در ادامه داستان می خوانیم که نورا این فرصت را پیدا می کند تا گذشته خود را به صورت دقیق تری مشاهده کند و هر جا که نیاز بود آن را تغییر دهد. در این کتابخانه نورا تمامی اشتباهات گذشته خود را تک به تک مورد بازبینی قرار می دهد و همین امر سبب می شود تا شخصیت او دچار تغییر شود. نورا پی می برد که آنگونه که شایسته او بوده است زندگی نکرده است و این واقعیت دردناک در این کتابخانه کشف می شود.
حال که نورا این فرصت را پیدا کرده است که اشتباهات خود را اصلاح کند از کجا می توان فهمید که او دوباره تصمیم اشتباهی نمی گیرد؟ از کجا باید بدانیم که زندگی خوب و شایسته چه ویژگی هایی دارد؟ این ها نمونه هایی از سوالاتی است در مورد هدف و ماهیت زندگی در این کتاب مطرح شده است.
اولین ویژگی این کتاب فانتزی بودن آن می باشد و خواننده را سر گرم می کند ویژگی دیگر این کتاب جذاب و مهیج بودن آن است. هیگ این کتاب را چند لایه و تودرتو نوشته است تا خواننده را به فکر وا دارد. ریتم داستان این کتاب تند و نفسگیر بوده و زبان روایت آن سر زنده و شوخ می باشد. به عبارت دیگر این کتاب تمامی ویژگی های خوبی که یک کتاب باید داشته باشد را دارد.

برچسب‌ها:

سروش حیدری چروده

من سروش حیدری چروده. تحصیلاتم در زمینه کارشناسی برق الکترونیک در دانشگاه غیرانتفاعی بهار مشهد می باشد. علاقمند به عکاسی مستند و صنعتی، طراحی سایت.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

بانک کتاب بهار با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه معرفی و توزیع کتاب و محصولات آموزشي را دارا است.

این مجموعه با همت جمعی از جوانان تحصیلکرده مشهد و با مشاورت و مشارکت تعدادی از اساتید دانشگاه و معلمان و مدیران با سابقه، با رویکردی علمی بستری مناسب در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و اعتلای فکری مردم فراهم آورده است.

اگرچه عمده فعالیت ما در زمینه کتابهای کمک درسی، تیزهوشان و کنکوری بوده است، لکن چند سالی است که کتابهای ناشرین برگزیده کودک و نوجوان و عمومی و نیز وسایل کمک آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

انتخاب کتاب فروشي، برگزیده کشور در ۶ سال متوالی و در ۶ همایش ملی از جمله افتخارات ما می باشد. با تاسیس بیش از ۵ شعبه فعال در غرب مشهد عمده نیاز اهالی محترم این منطقه را تامین نموده وخداوند متعال را شاکریم که توانسته ایم در زمینه اشتغال و کارآفرینی تعدادی از همشهریان خود را فراهم آوریم.

کتاب‌های عمومی | کتاب‌های کمک درسی | کتاب‌های کودک و نوجوان