محصول به سبد خرید اضافه شد
0
فروشگاه آنلاین بانک کتاب بهار| وارد شوید

معرفی کتاب مزرعه حیوانات

دسته‌بندی: معرفی کتاب
تاریخ: 14 دی 1402
بازدید: 17 بازدید

معرفی کتاب مزرعه حیوانات در بانک کتاب بهار مشهد

در کتاب مزرعه حیوانات، جورج اورول (George Orwell) با استفاده از تمثیل، انقلاب روسیه و به ویژه سقوط آن را به تصویر کشیده است. در این داستان، حیوانات مزرعه، که تحت سلطه انسان‌ها هستند، علیه آن‌ها قیام می‌کنند و مزرعه را به دست می‌گیرند. اما پس از مدتی، خوک‌ها که رهبری انقلاب را بر عهده دارند، به گروهی خودکامه تبدیل می‌شوند و به بهره‌کشی از سایر حیوانات می‌پردازند. اورول با استفاده از این تمثیل، به نشان دادن خطرات و فریبندگی‌های قدرت پرداخته است. او نشان می‌دهد که چگونه قدرت می‌تواند حتی افراد آرمان‌گرا را نیز فاسد کند.

در ادامه، برخی از نکات مهم داستان را بررسی می‌کنیم

مهمترین موضوع در کتاب قلعه حیوانات که در بانک کتاب بهار مشهد نیز موجود می باشد، انقلاب حیوانات است. این انقلاب. در ابتدای داستان، حیوانات مزرعه علیه انسان‌ها قیام می‌کنند و مزرعه را به دست می‌گیرند. این انقلاب نماد انقلاب روسیه و نقدی بر دوران حکومت ژوزف استالین است. پس از انقلاب، خوک‌ها رهبری مزرعه را بر عهده می‌گیرند. این خوک‌ها، نماد نخبگان حکومتی روسیه هستند.خوک‌ها به تدریج به گروهی خودکامه تبدیل می‌شوند. آن‌ها به بهره‌کشی از سایر حیوانات می‌پردازند و هرگونه مخالفتی را سرکوب می‌کنند. این فساد حکومت خوک‌ها، نماد سقوط حکومت استالین است.

کتاب قلعه حیوانات

در ابتدای انقلاب، حیوانات شعار «همه حیوانات برابرند» را سر می‌دهند. اما پس از مدتی، خوک‌ها شعار را به «همه حیوانات برابرند اما بعضی از حیوانات برابرترند» تغییر می‌دهند. این تغییر شعار، نماد تغییر آرمان‌های انقلاب است.در داستان، حیوانات با استفاده از «حیوانیسم» سعی می‌کنند جامعه‌ای عادلانه و برابر ایجاد کنند. اما خوک‌ها با سوء استفاده از این ایدئولوژی، به توجیه فساد حکومت خود می‌پردازند.

کتاب مزرعه حیوانات (Animal Farm)، یکی از مهم‌ترین آثار ادبیات سیاسی که در بانک کتاب بهار مشهد موجود می باشد. این کتاب، با استفاده از تمثیل، به انتقاد از قدرت و خطرات آن پرداخته است.

برچسب‌ها:

بانک کتاب بهار

بانک کتاب بهار با ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه معرفی و توزیع کتاب و محصولات آموزشي را دارا است.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

بانک کتاب بهار با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه معرفی و توزیع کتاب و محصولات آموزشي را دارا است.

این مجموعه با همت جمعی از جوانان تحصیلکرده مشهد و با مشاورت و مشارکت تعدادی از اساتید دانشگاه و معلمان و مدیران با سابقه، با رویکردی علمی بستری مناسب در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و اعتلای فکری مردم فراهم آورده است.

اگرچه عمده فعالیت ما در زمینه کتابهای کمک درسی، تیزهوشان و کنکوری بوده است، لکن چند سالی است که کتابهای ناشرین برگزیده کودک و نوجوان و عمومی و نیز وسایل کمک آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

انتخاب کتاب فروشي، برگزیده کشور در ۶ سال متوالی و در ۶ همایش ملی از جمله افتخارات ما می باشد. با تاسیس بیش از ۵ شعبه فعال در غرب مشهد عمده نیاز اهالی محترم این منطقه را تامین نموده وخداوند متعال را شاکریم که توانسته ایم در زمینه اشتغال و کارآفرینی تعدادی از همشهریان خود را فراهم آوریم.

کتاب‌های عمومی | کتاب‌های کمک درسی | کتاب‌های کودک و نوجوان