محصول به سبد خرید اضافه شد
0
فروشگاه آنلاین بانک کتاب بهار| وارد شوید

معرفی کتاب ۱۹۸۴  از جرج اورول

دسته‌بندی: معرفی کتاب
تاریخ: 15 فروردین 1402
بازدید: 53 بازدید

شاید تاکنون نام کتاب قلعه حیوانات یا کتاب ۱۹۸۴ را شنیده باشید. این دو کتاب را می توان از معروف ترین اثرات جرج اورول دانست.
در سال های اخیر کتاب ۱۹۸۴ در بیشتر محافل ادبی مورد توجه قرار گرفته است و از آن به عنوان یک کتاب برجسته یاد می شود. این کتاب بی نظیر سبب شده تا نویسنده آن جزو سرشناسان ادبیات انگلیس قرار بگیرد. کتاب ۱۹۸۴ از سوی مطبوعات موثر انگلیس لقب کتاب برجسته عصر را گرفته است.
این کتاب دارای شخصیت های متفاوتی است اما وینستن اسمیت شخصیت اصلی کتاب ۱۹۸۴ می باشد. وینستن اسمیت در وزارت حقیقت کار مشغول به کار است و تنها زندگی می کند. وینستن با اینکه از شغل خود نفرت دارد ولی کارمند حزب است. در این کتاب حوادث و اتفاقاتی آمده است که سبب می شود وینستن اسمیت بفهمد که حزب باور ها و حقیقت های افراد را مورد تحریف قرار می دهد.
در ادامه ماجرا جولیا وارد داستان می شود. جولیا فردی است که وینستن همیشه فکر می کرد که او یک پلیس است و به همین دلیل از او می ترسید. وینستن و جولیا یک رابطه مخفی با هم ایجاد می کنند. بعد از طی مراحل آشنایی آن ها پی می برند که هر دویشان از حزب حس تنفر دارند. ماجرا زمانی جدی و هیجان انگیز می شود که وینستن و جولیا به خانه اوبراین دعوت می شوند و… ( این چند خطی که در بالا خواندید قسمت کوچکی از این کتاب فوق العاده می باشد که در ادامه داستان راز های زیادی فاش می شود.)
مشخصات بیشتر:
کتاب ۱۹۸۴ را می توان یک کتاب تخیلی دانست و شاید حکومت هایی مانند حکومت اوشینیا در دنیای واقعی وجود ندارد اما باید به یاد داشته باشیم که حریم خصوصی و امنیت همواره جزو دغدغه های اصلی همه انسان ها می باشد. اگر دولت ها و حکومت ها حریم خصوصی و امنیت را رعایت نکنند ممکن است با استفاده از قدرت کنترل، موبایل افراد را هک کنند و تلفن همراه را به یک دستگاه تلسکرین تبدیل کنند. اما تلسکرین چیست؟ تلسکرین که در کتاب ۱۹۸۴ آورده شده است، نام دستگاه جاسوسی حزب است که در تمامی خانه ها نصب شده بود و صدا و تصویر را به صورت 24 ساعته مخابره می کرد.
این اثر جرج اورول را می توان یک کتاب استادانه دانست که به موضوعات متفاوتی را به صورت زیبا به یکدیگر ارتباط داده است. پیش بینی های این نویسنده را می توان جسورانه دانست. اکثر نوشته های جرج اورول درباره دغدغه های فکری انسان، امید، جدال دروغ و حقیقت، ترس، وجه تاریک قدرت و… می باشد.
شما می توانید این کتاب را از بانک کتاب بهار خریداری کنید.

برچسب‌ها:

سروش حیدری چروده

من سروش حیدری چروده. تحصیلاتم در زمینه کارشناسی برق الکترونیک در دانشگاه غیرانتفاعی بهار مشهد می باشد. علاقمند به عکاسی مستند و صنعتی، طراحی سایت.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

بانک کتاب بهار با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه معرفی و توزیع کتاب و محصولات آموزشي را دارا است.

این مجموعه با همت جمعی از جوانان تحصیلکرده مشهد و با مشاورت و مشارکت تعدادی از اساتید دانشگاه و معلمان و مدیران با سابقه، با رویکردی علمی بستری مناسب در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و اعتلای فکری مردم فراهم آورده است.

اگرچه عمده فعالیت ما در زمینه کتابهای کمک درسی، تیزهوشان و کنکوری بوده است، لکن چند سالی است که کتابهای ناشرین برگزیده کودک و نوجوان و عمومی و نیز وسایل کمک آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

انتخاب کتاب فروشي، برگزیده کشور در ۶ سال متوالی و در ۶ همایش ملی از جمله افتخارات ما می باشد. با تاسیس بیش از ۵ شعبه فعال در غرب مشهد عمده نیاز اهالی محترم این منطقه را تامین نموده وخداوند متعال را شاکریم که توانسته ایم در زمینه اشتغال و کارآفرینی تعدادی از همشهریان خود را فراهم آوریم.

کتاب‌های عمومی | کتاب‌های کمک درسی | کتاب‌های کودک و نوجوان